Pentru o perioada de trei ani ( intre 2009 si 2012 ) cat timp am fost Brand Ambassador al Carol Parc Hotel Romania,
Eticheta reuneşte bunele maniere şi regulile formale de comportament în societate. De la primele sfaturi pe care părinţii le dau celor mici acasă privind salutul, mulţumirile sau întâietatea pe care cei mici trebuie să o acorde celor mai în vârsată până la regulile pe care le învăţăm despre comportamentul în societate, cele pe care le urmăm când luam masa sau când ne aflăm la serviciu. De la cele mai sofisticate referitoare la modul în care comunicam cu ceilalti pana la cele care ne spun cum ar trebui să arătăm respect însemnelor naţionale, toate fac parte din setul de maniere care ne facilitează buna înţelegere cu ceilalţi şi ne pozitionează drept oameni educaţi.
Îmi place să spun că eticheta are la bază un “Careu de Aşi”: politeţea, respectul, curtoazia şi eleganta. Importanţa unuia sau a altuia dintre “Aşi” variază în funcţie de zona de etichetă în care “acţionăm”. Eticheta se împarte în două mari categorii. Eticheta socială, o folosim în cadru privat dar şi public, are la bază curtoazia (definită ca atitudinea de politeţe rafinată, amestecată cu generozitate şi eleganţă) iar sexul şi vârsta contează. În eticheta socială bărbaţii dau întâietate femeilor şi cei mai tineri celor mai în vârstă. Eticheta de business are la bază însă o altă valoare, puterea, ierarhia este cea care contează şi nu vârsta, nici sexul. Eticheta de business îşi are originile în ierarhia militară unde inferiorii dau întâietate superiorilor fie că sunt mai tineri, fie că sunt bărbaţi sau femei.
Cursul „Eticheta si protocol in afaceri” este recomandat de Asociatia Romana pentru Protocol si Ceremonial si este imaginat pentru 2 zile de weekend pline de informatii, studii de caz, solutii adaptate brandurilor si afacerilor pe care le aveti in grija. O lunga lista de “unelte” de eticheta si protocol sunt detaliate, asezate in contexte practice si plasate in strategiile ce comunicare pentru construirea si consolidarea unei afaceri de succes dar si a unui branding personal.
Vom vorbi, vom aplica practic si vom face chiar schimb de roluri pt a explora toate zonele de interes: eticheta meselor de afaceri, curtoazia vizitelor si a primirii clientilor si partenerilor, protocolul evenimentelor companiei, ceremonialul numirilor si avansarilor, precaderea/ ierarhia in organizatii si institutii, eticheta comunicarii ( verbale, scrise si on line), salutul si strangerea mainii, codurile vestimentare ori protocolul insemnelor nationale si al deplasarilor in strainatate in interes de serviciu.
Plus multe exemple de bune practici personale sau utilizate de colegii mei din Asociatia Romana de Protocol si Ceremonial!
Cursul de Eticheta si protocol in afaceri se adreseaza tuturor celor care doresc sa isi insuseasca regulile de eticheta sociala si in business. In mod special, cursul raspunde intrebarilor despre domeniu pe care le au :
AGENDA CURSULUI
Eticheta, Protocol si Ceremonial (scurta descriere a conceptelor, istoricului si prezentarea etapei actuale).
Cursul se desfasoara astfel:
Sambata 19 mai: 09.30 – 18.00 (2 pauze de cafea de 15 ‘ si pauza de masa intre 13.30-14.30)
Duminica 20 mai : 09.30 – 18.00 (2 pauze de cafea de 15 ‘ si pauza de masa intre 13.30-14.30)
Costul formarii de persoana este de 600 lei (TVA inclus) si cuprinde:
Pentru informații suplimentare ne puteţi contacta la numerele de telefon 0743.183.353/ 021.337.23.54 sau prin email la [email protected].
„Multumesc pentru profesionalism si pentru plusul de valoare adus in experienta profesionala” Oana Alexandru , jurnalist Prima TV (cursant in sesiunea septembrie 2017)
„Pentru mine, in calitate de organizator de evenimente, cursul a fost o mina de aur in informatii despre ordinea de precadere a invitatilor mei. Am aflat ca abia in 2016 statul roman a considerat sa reglementeze protocolul oficial printr-o lege si ca aceasta raspunde la toate intrebarile pe care organizatori de evenimente institutionale si le puneau pana acum.” Bianca Preda. Antreprenor, Pr & Events Consultant
Poti citi intregul testimonial AICI, in articolul Businessurile mari se fac intre oameni iar oamenii relationeaza pe baza etichetei.
“Sunt foarte multumita de prestatia lectorului pentru ca in afara de agenda cursului a relatat experiente din activitatea profesionala cu exemplificari foarte clare, raspunsuri clare si concrete. Competenta lectorului este vizibila din aparitia acesteia iar caracterizarea aceasta a fost dupa primele clipe ale cursului. Acest curs a raspuns pozitiv asteptarilor mele in ceea ce priveste eticheta si protocolul cu exemplificarea clara a tuturor elementelor.” Paula Ralita, Management Assistant Bekaert Slatina
„Cristina a avut raspuns la orice intrebare, situatie, ne-a dezvaluit multe din trucurile folosite de ea, a dezbatut in detaliu fiecare punct al cursului. Sunt incantata ca am petrecut un sfarsit de saptamana foarte agreabil, am intalnit persoane placute si am invatat lucruri extrem de utile. Multumesc” Dora Claudia Oprina – antreprenor, owner Dora Bloom
“Un real flux de informatii relevante care a reusit sa acopere marea diversitate a aspectelor de eticheta si protocol. Multumesc Cristina!” Corina Tuchila – PR Manager Santierul Naval DAMEN Galati
“ Cristina are expertiza in multe domenii si informatiile furnizate de ea sunt de aplicabilitate imediata” Ana Oprea – Antreprenor Art nr. 36
„Cristina este un om documentat, dovada fiind experienta si implicarea ei in numeroase proiecte pe care le-a si dat ca exemplu. Personal, mi se pare cel mai important ca un lector sa-si fi facut bine temele. Are un stil de comunicare foarte relaxat, foarte inspirat, condimentat cu exemple utile (si amuzante). Apreciez foarte mult felul in care a fost conceput si documentat acest curs; doua zile grozav de utile, o atmosfera relaxata si o tona de informatii utile” Elena Scherl – Executive Manager Telecomunication COMP
Pentru o perioada de trei ani ( intre 2009 si 2012 ) cat timp am fost Brand Ambassador al Carol Parc Hotel Romania,
Interviu de Simona Stanoi pentru revista Click pentru Femei
19 Iunie 2018
„Îndrăgostită de tot ceea ce ține de domeniul etichetei, protocolului și ceremonialului, Cristina
Comentarii recente