Cristina si invitata ei, Bastianela Bente. Master Trainer & Coach in Inteligenta Spirituala
in emisiunea Eticheta si Comunicare in Afaceri – in fiecare Joi
am căutat sa mă plasez într-o perspectivă actuală si utila și să facilitez cumva întelegerea câtorva dimensiuni pe care le cunoaștem însă le pierdem contidian din vedere.
1.ETICHETA nu reprezintă un tip de comportament elitist, rezervat unor „aleși” sau unor privilegiați ai soartei, comportament utilizat doar în anumite situații. Eticheta REPREZINTĂ BUNELE MANIERE pe care le-ai dobandit în primii 7 ani de acasă, ulterior de la scoală, din grupul tau, din experiențele pe care le-ai trait, calatoriile si întalnirile care te-au modelat. Cu alte cuvinte, acel tip de comportament care s-a dovedit o buna practică in interactiunile umane, care a reusit ( de regulă cu grija, respect, generozitate si eleganta) sa îi faca pe ceilalti sa se simtă confortabil, chiar agreabil in compania ta. Gandeste-te care au fost gesturile, atitudinile si cuvintele care i-au făcut pe ceilalti sa îsi dorească sa pastreze legatura cu tine și ai descoperit care sunt gesturile, atitudinile, cuvintele si comportamentele manierate !
2. Eticheta spune ca Trebuie sa te comporți cu ceilalti asa cum ai vrea ca ei să se comporte cu tine! Cauta în tine ce îți face placere si ofera-l celorlalti! Asadar in orice fel de relatie te-ai afla (de prietenie, colegialitate, dragoste etc) pune-ti filtrul TAU si pastreaza-ti standardele pe care consideri ca le meriti. Asa vei folosi aceleasi filtre si standarde si pentru ceilalti si garantat interactiunile tale vor inflori.
„Nu trebuie să îți fie frică de nimic în viață. Trebuie doar să întelegi”
Marie Curie
3. Protocolul – ca Etichetă în interacțiunile formale, oficiale, naționale și internaționale – utilizează alte instrumente, mai profunde, mai rafinate, mai elaborate, mai abile și mai eficiente care aduc rezultate garantate și nu permit esecuri, pentru ca ele sunt menite să reprezinte strategic oameni, companii, ideologii, grupuri, interese, valori, credințe sau națiuni. De aceea Protocolul trebuie studiat! Puteti gasi informații despre pregatirea în protocol aici. Protocolul atinge zone complexe si sensibile și glisează între domenii de studii diferite (antropologie, diplomatie, psihologie sociala, neuro-stiinte, legislatie, management, comunicare interculturala, branding si managementul reputatiei, copywriting, studiul comportamentelor non-verbale, business & competitive intelligence, networking, managementul proiectelor, afaceri europene.etc) care fara ghidaj sunt greu de insusit.
4. Să oferi ÎNCREDERE celor cu care interactionezi este obiectivul esential al interactiunii umane fie ca te afli in fata unor prieteni, colegi, angajatori, parteneri, clienți etc. Dacă o faci si cu șarm si iscusință atunci asteaptă-te ca ceilalti sa își dorească sa stea langa tine si sa porniti la drum lung!
5. Cele mai mari bucurii pe care le putem face celorlalti sunt: sa le arătăm respect, să îi surprindem plăcut si să le creem amintiri frumoase si pretioase.. Garantez ca florile, micile atentii si telefoanele date doar din dorinta de a vedea si simtii bucuria celorlalti va vor aduce o bucurie multiplicata exponential. Bine, nici vacantele si calatoriile surpriza nu lipsesc din aceasta lista insa primele trei sunt esentiale, facile si de impact.
si în pregatirea raspunsurilor pentru Ghidul bunelor maniere on line si off line, am explorat puțin si ultima perioadă, complicată, însă surprinzator, plină de lucruri bune. Nu stiu daca este o abilitate a românilor, aceea de a descoperi frumusețea „florilor de mucegai” însă este sigur o abilitate a celor optimiști, tagma pe care mi-o revendic. Concluzia „excursiei mele interioare” o așez aici.
Perioadele de criză (si puterea) revelează asemeni unui test cu turnesol adevarata esență a oamenilor. Când viata, siguranta, libertatea sau confortul sunt amenințate, interiorul nostru se trezește si scoate la iveală „tigri” si „leoaice”, „bufnițe” sau „struti”, „pauni”, „acvile” sau „porumbei”. In oricare dintre avatare ne regăsim, comportamentul in public sau cel din viata privată reprezintă un „vârf de iceberg” al valorilor, credințelor si atitudinilor noastre, aducând la lumină esenta fiecaruia, materializată in gesturi si actiuni care vorbesc despre noi atunci cand nu spunem nimic.
realizam cât sau daca relațiile cu ceilalti ne sunt esentiale si ne hranesc sau dimpotriva, ne luam energia din solitudine si nu suntem deranjati de lipsa interactiunilor. În oricare dintre aceste zone, sau in unele intermediare, ne plasam, aflâm de asemenea care ne sunt de fapt sursele de bucurie si împlinire.
Cred ca dacă privim în urma la perioada in care am fost constanși sa ne exercităm liber, realizam ca de fapt aceasta perioadă ne-a facut un bine esential: ne-a intors oglinda si ne-a aratat cine suntem, acolo in interior, cine, ce si cat conteaza pentru noi (indivizi, familii, grupuri, cetățeni, națiuni, uniuni sau oameni ai planetei). Nu-i rău pentru o perioadă de criza, nu? Cum se pare ca direcția din care a venit criza este Orientul Indepartat tot de acolo ne-a putea lua si întelepciunea adecvata momentului: ne-am putea însusi perspectiva japoneza asupra crizei (indiferent de tipul ei) care plaseza situația în zona oportunităților, reinventării, creativității, adaptării și dezvoltării pe repede înainte, nu în cea a constrângerilor, instabilității, renunțărilor, pierderilor și schimbării. Multiculturalism aplicat, în cea mai buna variantă a sa!
Vă invit să navigam printre propunerile si sugestiile pe care prin intrebari iscusite Luana Danet a stiut sa le obțină cu tact, sugestii care ar putea sa vă plaseze în grupul celor care apreciază, folosesc și sunt recunoscuți ca rafinați detinători ai puterii manierelor.
Cristina si invitata ei, Bastianela Bente. Master Trainer & Coach in Inteligenta Spirituala
in emisiunea Eticheta si Comunicare in Afaceri – in fiecare Joi
Despre ie, ieri şi azi, cu drag şi acelaşi regret
„Trăim într-o epocă în care obiectele ţărăneşti, având caracter artistic, sunt foarte căutate. De
Comentarii recente