Mai avem nevoie azi, in 2017, de eticheta si protocol, cand lumea cauta solutii pentru strategii, concepte „out -of-the box”, planuri, algoritmi care
Activez in comunicare de mai bine de 20 de ani, in relatii publice de 17 iar in domeniul etichetei si protocolului de 8. Ceea ce am invatat in aceasta perioada este ca oamenii gresesc rar… cand stiu.
O fac insa des din deficienta (din necunoastere) sau din privare de cultura (din ignoranta si lipsa de interes pentru educatie). Din pacate amandoua sunt prezente chiar la cei care ar avea obligatia sa integreze eticheta si protocolul in organizatiile lor si acestia sunt oamenii de marketing si cei de relatii publice, cei care tin in mana imaginea firmei.
In institutiile statului consider inadmisibil sa pregatesti oameni pentru functii publice si sa nu aibe minimele notiuni de eticheta si protocol. De fapt aici gasesc si cea mai stridenta gresala de protocol: asezarea dupa cum ii taie capul a drapelului de stat al Romaniei. Intr-o institutie de stat sa nu ai habar de existenta unei reglemanetari in acest sens si nici grija de respectarea insemnelor statului mi se pare cea mai lipsita de respect dintre erori.
Sunt apoi greselile in corespondenta, deranjante intr-o epoca a comunicarii, care pornesc de la trimiteri spre destinatari cu greseli sau omisiuni pana la lipsa de raspuns la mailuri.
Sesizez apoi o lipsa de curtoazie in exprimarea multumirilor, a recunostintei si a admiratiei fata de cel care ti-a facut o favoare, te-a ajutat, ti-a facut o surpriza sau o mica bucurie. Am mai vazut ca am uitat sa laudam si sa ascultam.
Am uitat de asemenea puterea pe care o are eleganta clasica si cea pe care o au florile si micile cadouri oferite atunci cand nu te astepti.
Vad cum Camera Deputatilor a adoptat o lege a ceremoniilor oficiale care include atat de necesara ordine de precadere a alesilor statului, care sper ca nu se vor mai imbulzii la ceremonii, ci se vor aseza acolo unde le este locul.
Apreciez ca sunt companii care inteleg ca pregatirea cel putin a unui om din departamentul de relatii publice sau din cel de marketing poate face diferenta intre un eveniment de succes si unul ratat.
Ma bucur sa vad tineri profesionisti care in construirea propriior lor afaceri au inteles ca eticheta si protocolul asigura o comunicare eficienta intr-o companie iar aceasta se afla la baza cresterii unui business. Si sunt incantata sa observ cum unii antreprenori valorizeaza bunele maniere stiind ca eticheta si protocolul sunt bazele in construirea unui brand personal puternic si valoros.
Va astept la cursul de Eticheta si Protocol in afaceri, ultimul din acest an calendaristic, in care am sa va demonstrez ca eticheta si protocolul, asezate pe o comunicare eficienta salveaza bani, contureaza reputatie si creste vanzarile!
Daca ma crezi sau vrei sa ma „combati” …
Mai avem nevoie azi, in 2017, de eticheta si protocol, cand lumea cauta solutii pentru strategii, concepte „out -of-the box”, planuri, algoritmi care
5 DAYS till NOV 18 & TIPS 6
Privitul in ochi al interlocutorului este recomandat in cele mai multe culturi, in unele dintre ele
Comentarii recente