Cristina si invitata ei, Mihaela Tatu, Trainer in Public Speaking
in emisiunea Eticheta si Comunicare in Afaceri – in fiecare Joi de la ora
De ce sa comunicam cu respect si rafinament? Iata argumentele mai jos
Niciodată până în zilele noastre comunicarea nu a fost atât de valorizată, promovată și dezbătută.
Sunt voci care declară chiar epoca actuală una “a comunicării” și tind să devin adepta acestei teorii văzând câtă persuasiune înglobează o postare pe un cont de Twitter sau o reclamă iscusit concepută, ce putere de schimbare socială au produs measajele sau campaniile difuzate sau promovate în on line, ce influență au gesturile, prezența publică, aspectul, discursul cu argumente, prezentările sau prelegerile făcute urmând regulile și tehnicile de public speaking…
Democratizarea comunicării publice, ca rezultat al digitalizării mijlocelor de transmitere a adus însă în prim plan mesaje a căror formă și conținut trec cu greu bariera eticii, etichetei sau relevanței necesare unei opinii devenită publică.
Dacă bariera relevanței și eticii sunt relativ greu de atins și pentru care, ceva educație formală, chiar academică, este necesară, pentru a trece bariera etichetei în comunicarea digitală, care să fie și eficientă și să contribuie la creșterea reputației, avem de făcut doar câteva ajustări.
Nu lasa mailurile fara raspuns. Un simplu “ Am primit, revin! Mulțumesc.” pot face interlocutorul să considere că acorzi importanță comunicării cu el. Răspunde la telefon chiar dacă doar pentru a spune “Mulțumesc pentru telefon. Sunt prins într-o întâlnire/eveniment acum, dă-mi voie să te sun în X minute/ore”. Nu întârzia la întâlniri și fii prezent în videoconferințe înainte de ora la care trebuie să înceapă live-ul. Punctualitatea dovedește respect, conferă încredere, te plasează între oamenii cu care este potrivit să faci treabă. Nu irosi timpul oamenilor: primul paragraf al mailului trebuie să răspundă la intrebarile…..
CITESTE articolul integral in Editia Speciala PSYCHOLOGIES -„Impreuna” pe care o poti descarca gratuit de aici.
Cristina si invitata ei, Mihaela Tatu, Trainer in Public Speaking
in emisiunea Eticheta si Comunicare in Afaceri – in fiecare Joi de la ora
Primul CURS DE ETICHETĂ, PROTOCOL SI CEREMONIAL organizat de Universitatea Populara I.I Dalles, în colaborare cu Asociaţia Română pentru Protocol şi Ceremonial
Durată: 6 săptămâni
Comentarii recente